THE JOURNAL

BY DANIEL

“Så er DANIEL
gået til filmen”

“Netop idag lancerer DANIEL deres helt nye visuelle og digitale identitet. På alle platforme – samtidig”

Hvad går alle dem, som ikke kender DANIEL glip af, og hvordan kunne vi hjælpe dem med at fastholde, og ikke mindst udbygge, deres relationer til deres nuværende kunder.

HVAD GÅR ALLE DEM SOM IKKE KENDER DANIEL GLIP AF?
Efter at jeg havde være kunde hos DANIEL gennem nogle år, talte jeg med Anders og Lars en sen eftermiddag. Jeg sagde til dem, at jeg synes, det var rigtigt ærgerligt, at alt det fantastiske tøj og tilbehør, og ikke mindste den ægte, gode og i ordets bedste betydning, “gammeldags” form for service og rådgivning de gav, “kun” var forbeholdt os kunder, som allerede kendte dem, og som kom og besøge dem i deres butikker.

På det tidspunkt var DANIEL ikke særligt aktive på de sociale medier, og deres digitale univers, gav dem ikke retfærdighed. Mit argument var, at hvis man ikke lige kendte DANIEL, så vidste man jo som potentiel kunde ikke, hvilke eksklusive muligheder for individuel tøj, de kunne tilbyde.
Med andre ord: Hvad går alle dem som ikke kendte DANIEL “glip af”, og hvordan kunne vi hjælpe dem med at fastholde, og ikke mindst udbygge, deres relationer til deres nuværende kunder.
Det ville vi rigtigt gerne have lov til at hjælpe dem med.

Hos DANIEL har de jo altid troet mest på face-to-face kontakten. Det er også det, de er gode til.
Men de digitale medier – dem var de altså lidt usikre på.

Efter lange, konstruktive og ikke mindst sjove samtaler, ja så lykkedes det faktisk, at få dem overbevidst om alle de muligheder, de kunne gøre brug af fremadrettet, ved at samarbejde med os. Vi kunne nu begynde vores samarbejde og fremtidige partnerskab – sådan føles det i hvert fald.

journal-film-3
Nu kunne vi så gå i gang med at skabe et helt nyt univers for DANIEL.
Et univers for alle os som elsker oplevelsen og stemningen ved at besøge DANIEL – og ikke mindst alt det de kan tilbyde.

journal-film-2

journal-film-4

“For alle os som elsker oplevelsen og stemningen ved at besøge DANIEL”

 

DET SKAL JEG BARE EJE
I forbindelse med vi skulle skabe en helt ny visuel og digital identitet til DANIEL, så skulle vi jo også have taget helt nye billeder og optaget film. Film der, på en og samme tid, skulle være inspirerende, og samtidig give en lyst til at ville vide mere. Eller allerbedst få seeren til at tænke:
“Det skal jeg da bare eje”.

Film og billederne skulle ramme lige ind i hjertekuglen og i nerven af den ægte historie om, hvem DANIEL er, og hvad de kan tilbyde kunderne af personlig og individuel rådgivning.

SJÆLEN I DANIEL
Location blev fundet. Modeller hyret ind og rekvisitter lånt.
Lys, smykker, DANIEL’s møbler og selvfølgelig tøj blev båret ind. Musikanlæg blev tændt med høj inspirerende musik. Så var vi klar. Vi briefede alle de medvirkende og hjælpere, og Mathias kom med kaffe.

Katrine agerede påklæderske og makeup artist. Lars var påklæder og skrædder.
Martin kiggede forbi. Anders kom og kiggede på, og så blev der ellers optaget film, lyd og taget billeder hele dagen, kun afbrudt af en fælles spisning lige udenfor hos pølsemanden på torvet.

Det var en rigtig god dag med godt humør, engagerede medvirkende og gode hjælpere, som gjorde, at vi fik super fede billeder og nogle anderledes film, som vi synes rammer “sjælen” i DANIEL.
Film som vi glæder os til at vise jer.

Den første film om DANIEL kan du se lige her

 

Vi glæder os allerede nu til at “skyde” Fall/Winter collection for DANIEL
til september.

Tak til:
Filmfotograf: Carsten Ringholm. Lokaler: Sydbank Hørsholm. Smykker: Skaarup Copenhagen. Lys: Flos Scandinavia
Modeller: John Berg, Jakob Sonne Rydahl, Vinni Padilla Valderrama og så alle os andre.